ویژگی های نقاشی کودکان درون پایـه های اول و دوم

1- شکل های آن ها اغلب با شکل های دانش آموزان پایـه های بالاتر متفاوت است.

2- شکل هایی را کـه در کشیدن آن ها مـهارت دارند ، نقاشی دفتر مشق کلاس اول بـه طور مرتب درون کارهایشان تکرار مـی کنند.

3- به منظور کشیدن انسان ،‌ خانـه ، درخت ، پرنده یـا ماشین ،‌ شکل های زیـادی اختراع مـی کنند.

4- اشیـاء را همان طور کـه مـی شناسند و احساس مـی کنند ، مـی کشند.

5- اشیـائی را کـه به نظر آن ها مـهم تر هست یـا شناخت بیشتری از آن ها دارند، بزرگ تر مـی کشند و آن چه کوچک کشیده شده یـا حذف مـی شود بـه نظر آن ها مـهم یـا لازم نیست.

6- اشیـاء یـا اجزای تصویر را طوری درون صفحه قرار مـی دهند کـه گویی همـه روی یک خط قرار گرفته اند ؛ این خط ،‌ گاهی درون لبه ی پایین کاغذ و گاهی کمـی بالاتر از آن کشیده مـی شود.

7- درون کارها از شکل های هندسی ای کـه مـی شناسند ، استفاده مـی کنند.

8- از یک شکل هندسی به منظور نشان چندین موضوع استفاده مـی کنند (برای مثال، با استفاده دایره ، خورشید، گل ، سر انسان یـا حیوان ، مـیز ، سیب ، لامپ و ... نقاشی دفتر مشق کلاس اول مـی کشند.

9- آن چه را مـی کشند ، ساده مـی کنند و به جزئیـات نمـی پردازند.

10- درون رنگ آمـیز ، همـیشـه از واقعیت تقلید نمـی کنند بلکه بیشتر رنگ های ذهنی و احساس شخصی خود را به منظور اشیـاء یـا موجودات بـه کار مـی برند.

. نقاشی دفتر مشق کلاس اول : نقاشی دفتر مشق کلاس اول




[کلاس اول نسترن - هنر نقاشی دفتر مشق کلاس اول]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 12 Sep 2018 21:31:00 +0000